7Hills IT Kft.

ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT


  1. RENDELKEZÉSEK


    1. A 7Hills Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2013 Pomáz, Kandó Kálmán u. 18. Adószám: 14269550-2-13) képviseletre jogosultja a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 számú rendelet, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján a Társaságnál alkalmazott adatkezelés rendjére az alábbi Adatvédelmi Szabályzatot (továbbiakban: Szabályzat) alkotja.


    2. Jelen Szabályzat célja, hogy biztosítsa a személyes adatok alaptörvény szerinti védelmének érvényesülését, az információs önrendelkezés megvalósulását, továbbá, hogy a vállalkozás által kezelt személyes adatok tekintetében biztosítja az adatvédelem alkotmányos elveinek, az információs önrendelkezési jognak és az az adatkezelés során irányadó adatvédelmi és adatbiztonság követelményeinek érvényesülését, megakadályozza a jogosulatlan hozzáférést, az adatok megváltoztatását és jogosulatlan nyilvánosságra hozatalát, valamint meghatározza azokat az információkat, adatokat, amelyeket a Társaság jogosult kezelni az adatkezelési célok megvalósulásának megfelelően.


  2. IRÁNYADÓ JOGSZABÁLYOK


    • Az Európai Parlament és a Tanács (Eu) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő

      védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: GDPR);

    • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.);

    • a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.);

    • a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.)


    1. ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK


        • Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;


        • Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel

          készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;


        • Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja;


        • Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adaton végzik;


        • Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;


        • Címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;


        • Érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;


        • Harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;


        • Nyilvántartási rendszer: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető;


        • Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;


        • Képviselő: az az Unióban tevékenységi hellyel, illetve lakóhellyel rendelkező és az adatkezelő vagy adatfeldolgozó által a GDPR-rendelet 27. cikk alapján írásban megjelölt természetes vagy jogi személy, aki, illetve amely az adatkezelőt vagy adatfeldolgozót képviseli az adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra az e rendelet értelmében háruló kötelezettségek vonatkozásában;

        • Vállalkozás: gazdasági tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy, függetlenül a jogi formájától, ideértve a rendszeres gazdasági tevékenységet folytató személyegyesítő társaságokat és egyesületeket is;


        • Szerződő fél: a Társaság tevékenységi körébe tartozó feladatok elvégzésével kapcsolatosan, a vele szerződéses jogviszonyban álló gazdasági tevékenységet folytató vállalkozás vagy természetes személy;


        • Technikai és szervezési intézkedések: az adatkezelő által az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelően meghatározott eljárásrend annak biztosítása és bizonyítása céljából, hogy a személyes adatok kezelése a GDPR-ral összhangban történik. Ezeket az intézkedéseket az adatkezelő felülvizsgálja és szükség esetén naprakésszé teszi;


        • Adatmegsemmisítés: az adatot tartalmazó adathordozó vagy maga az adat teljes fizikai megsemmisítése;


        • Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;


        • Adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges;


        • Online felület: a Társaság által működtetett honlapok (http:/www.felhomatrac.hu).


  1. A TÁRSASÁG ADATKEZELÉSI ALAPELVEI


    3.1.A Társaság az adatok kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon végzi (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság).


    3.2.A Társaság a személyes adatok gyűjtését csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból végzi, és azokat nem kezeli ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon (célhoz kötöttség).


      1. .A Társaság az adatkezelést annak célja(i) szempontjából megfelelően és relevánsan, és a szükségesre korlátozva végzi (adattakarékosság). Ennek megfelelően a Társaság nem gyűjt és nem tárol több adatot, mint amennyi az adatkezelés céljának a megvalósulásához feltétlenül szükséges.


      2. .A Társaság adatkezelése pontos és naprakész. A Társaság minden észszerű intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul törlésre vagy helyesbítésre kerüljenek (pontosság).


      3. .A Társaság a személyes adatokat olyan formában tárolja, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé, figyelemmel a vonatkozó jogszabályokban meghatározott tárolási kötelezettségre (korlátozott tárolhatóság).

      4. .A Társaság megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítja a személyes adatok megfelelő biztonságát, ideértve a személyes adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet (integritás és bizalmas jelleg).


      5. .A Társaság felelős a fentiekben részletezett alapelveknek való megfelelésért, továbbá a Társaság igazolja ezen megfelelést (elszámoltathatóság). Ennek értelmében a Társaság gondoskodik a jelen belső szabályzatban foglaltak folyamatos érvényesüléséről, az adatkezelésének folyamatos felülvizsgálatáról és szükség esetén az adatkezelési eljárások módosításáról, kiegészítéséről. A Társaság a jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés igazolására dokumentációt készít.


      6. .A Társaság kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen Szabályzatban foglalt rendelkezéseket a vele jogviszonyban lévő társasággal megismerteti és annak tartalmát szükség esetén elfogadtatja.


      1. Ha az adatkezelést a Társaság nevében más végzi, a Társaság kizárólag olyan adatfeldolgozókat vehet igénybe, akik vagy amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelés GDPR követelményeinek való megfelelését és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.


      2. Az adatfeldolgozó a Társaság előzetesen írásban tett eseti vagy általános felhatalmazása nélkül további adatfeldolgozót nem vehet igénybe


      3. Az adatfeldolgozó által végzett adatkezelés vonatkozásában a Társaság és az adatfeldolgozó szerződést kötnek. Ezen szerződés az adatkezelés tárgyát, időtartamát, jellegét és célját, a személyes adatok típusát, az érintettek kategóriáit, valamint a vállalkozás kötelezettségeit és jogait határozza meg.


      4. Az adatfeldolgozó és a nála személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező személy ezeket az adatokat kizárólag a Társaság utasításának megfelelően kezelheti.


  2. ADATKEZELÉSI JOGALAPOK


    1. Az érintett személyes adatainak kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű, amennyiben legalább az alábbiakban meghatározott jogalapok közül legalább egy teljesül:


      • az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez (a továbbiakban: hozzájáruláson alapuló adatkezelés);


      • az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges (a továbbiakban: szerződésen alapuló adatkezelés);


      • az adatkezelés a Társaságra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges (a továbbiakban: jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés);

      • az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges (a továbbiakban: létfontosságú érdeken alapuló adatkezelés);

      • az adatkezelés közérdekű vagy a Társaságra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges (a továbbiakban: közhatalmi jogosítványon alapuló adatkezelés);


      • az adatkezelés a Társaság vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé, különösen, ha az érintett gyermek (a továbbiakban: jogos érdeken alapuló adatkezelés).


    2. A Társaság egy adott személyes adatkör kezelése vonatkozásában mindig csak egy jogalap alapján végzi az adatkezelést. Az adatkezelés jogalapja az adatkezelés során változhat.


  3. A TÁRSASÁGÁLTAL VÉGZETT ADATKEZELÉS


    1. A Társaság tevékenységével összefüggő adatkezelés


      1. A Társaság, mint adatkezelő és az érintett között létrejövő, a Társaság tevékenységével összefüggő jogviszony keretében a Társaság adatkezelést végez.


      2. Az adatkezelés célja a Társaság által nyújtott szolgáltatást igénybe vevő érintett azonosítása, valamint a szerződéses jogviszonyból eredő jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése. A Társaság adatkezelése az érintett hozzájárulásán, valamint jogszabályi felhatalmazáson alapul amennyiben a Szerződő fél természetes személy.


      3. A Társaság az adatkezelés keretében az alábbi adatokat kezeli a természetes személyek vonatkozásában:


        • név

        • leánykori név

        • születési dátum

        • születési hely

        • anyja neve

        • lakcím

        • telefonszám

        • e-mail cím

        • személyazonosító okmány típusa és száma

        • visa engedély száma

        • beutazás helye

        • beutazás időpontja

        • állampolgárság

        • nemzetiség


      4. A Társaság az érintett adatait a jogviszony megszűnéséig, de a legfeljebb a jogviszony megszűnésétől számított 1 napig kezeli, ha annak célja a Társaság és az érintett közötti elszámolás és felhasználás érdekében szükséges.

      5. A Társaság rendelkezésére bocsátott, de nem az érintettre vonatkozó, személyes adatok hatálya alá tartozó adatok vonatkozásában a Társaság vélelmezi, hogy az érintett által rendelkezésére bocsátott adatokkal jogszerűen rendelkezik.


      6. A Társaság a jelen pontba tartozó adatok adatkezelése során szerződés vagy jogszabály rendelkezése alapján adatfeldolgozót igénybe vehet.


      7. A Társaság a tevékenységének teljesítése céljából jogosult az általa kezelt adatokat a vele jogviszonyban lévő természetes vagy jogi személynek továbbítani.


    2. A Társaság munkavégzésre irányuló jogviszonyból eredő adatkezelése


      1. A Társaság és az érintett között létrejövő, munkavégzésre irányuló jogviszony keretében az Adatkezelő adatkezelést végez.


      2. Az adatkezelés célja a munkajogi és egyéb jogviszonyból eredő jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése. A Társaság adatkezelése a munkajogi jogviszonyt rendező szerződés teljesítésén alapul.


      3. A Társaság az adatkezelés keretében az alábbi adatokat kezeli:


        • személyi igazolvány

        • lakcímkártya

        • jogosítvány

        • adóigazolvány (adókártya)

        • TAJ kártya

        • korábbi munkahelyeket igazoló dokumentumok

        • munkakör betöltéséhez szükséges bizonyítványok

        • erkölcsi bizonyítvány

        • munkaköri alkalmassági igazolás

        • bankszámlaszám

        • e-mail cím

        • telefonszám

        • családi állapotra vonatkozó adat

        • gyermekek számára vonatkozó adat

        • egészségi állapotot igazoló dokumentumok, amennyiben azok valamilyen ellátáshoz, kedvezmény igénybevételéhez vagy nyilvántartáshoz kapcsolódnak


      4. Az adatkezelés időtartam a jogszabály rendelkezésén alapul és legfeljebb 50 évig tart. A Társaság az érintett adatait a munkajogi és egyéb jogviszony megszűnésétől számított 5 évig kezeli.


      5. A Társaság a jelen pontba tartozó adatok adatkezelés során szerződés vagy jogszabály rendelkezése alapján adatfeldolgozót vehet igénybe.


      6. A Társaság a munkajogi és egyéb jogviszonnyal szorosan összefüggő adatok vonatkozásában adattovábbítást végez a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a Központi Statisztikai Hivatal felé. A Társaság a munkajogi jogviszonyból eredő munkáltatói és megbízói

        kötelezettségek teljesítése érdekében jogosult a munkajogi jogviszonnyal összefüggő adatokat könyvelés, bérszámfejtés, statisztikai jelentés és egyéb nyilvántartás vezetése céljából harmadik személynek továbbítani.


  4. AZ ÉRINTETTEK JOGAI ÉS AZOK ÉRVÉNYESÍTÉSE


      1. A Társasága a GDPR rendelkezéseivel összhangban az alábbiakat biztosítja az érintettek számára.


      2. Tájékoztatáshoz való jog


        1. A tájékoztatáshoz való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti az érintettet.

        2. A Társaság tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújt tájékoztatást az érintettek számára.


        3. Az információkat írásban vagy más módon – ideértve adott esetben az elektronikus utat is – kell megadni.


      3. Az érintett kérésére történő tájékoztatás megadására vonatkozó eljárás:


        1. Az érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy más módon igazolták az érintett személyazonosságát.


        2. A Társaság indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül tájékoztatja az érintettet az egyéb érintetti jogokra vonatkozó érintetti kérelem nyomán hozott intézkedésekről.


        3. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, a 30 napos határidő meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a Társaság a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 30 napon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.


        4. A tájékoztatást és intézkedést díjmentesen kell biztosítani.


          Ha az 6.3.5. érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, úgy a Társaság, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:


          1. észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy

          2. megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.


        5. A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása a Társaságot terheli.


      4. Kötelező tájékoztatás

        1. Amennyiben a Társaság az adatokat közvetlenül nem az érintettől szerezte meg, úgy a Társaság mindenképpen tájékoztatást nyújt az alábbiakról:


          1. a Társaság képviselőjének a kiléte és elérhetőségei;

          2. az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségei, ha van ilyen;

          3. a személyes adatok tervezett kezelésének célja, valamint az adatkezelés jogalapja

          4. a jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén, a Társság vagy harmadik fél jogos érdekei;

          5. adott esetben a személyes adatok címzettjei

          6. adott esetben annak ténye, hogy a Társaság harmadik országba vagy

            nemzetközi szervezet részére kívánja továbbítani a személyes adatokat.


        2. A személyes adatok első megszerzésének időpontjában a Társaság a fentieken túl az érintetteket tájékoztatja az alábbiakról is:


          1. a személyes adatok tárolásának időtartamáról

          2. az érintett azon jogáról, hogy kérelmezheti a Társaságtól a rá vonatkozó

            személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, egyes jogalapokhoz tartozó adatkezelés esetében törlését vagy kezelésének korlátozását, és egyes jogalapokhoz tartozó adatkezelés esetében tiltakozhat az ilyen személyes

            adatok kezelése ellen, valamint az érintett adathordozhatósághoz való jogáról;

          3. a hozzájáruláson alapuló adatkezelés bármely időpontban történő

            visszavonásához való jog, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét;

          4. a felügyeleti hatósághoz (Nemzeti Adatvédelmi Hatóság, továbbiakban: Hatóság vagy NAIH) címzett panasz benyújtásának jogáról;

          5. arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses

            kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint hogy az érintett köteles-e a személyes adatokat megadni, továbbá hogy milyen

            lehetséges következményekkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása.


        3. Ha a Társaság a személyes adatokon a gyűjtésük céljától eltérő célból további adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatja az érintettet erről az eltérő célról és a jelen pontban említett minden releváns kiegészítő információról.


          6.4.4 Amennyiben a Társaság a jogszabályi kötelezettségen alapuló könyvvizsgálói tevékenység végzése körében kezelt adatokat nem közvetlenül az érintettől szerezte meg, úgy a Társaságnak nem áll fenn az érintettel szemben a fenti pontokban írt tájékoztatási kötelezettsége figyelemmel arra, hogy a Kkt. a jogszabályi kötelezettségen alapuló könyvvizsgálói tevékenység vonatkozásában szigorú titoktartási kötelezettséget ír elő.


      5. Hozzáféréshez való jog


        1. 4. A hozzáférés joga minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti az érintettet.


        2. Az érintett jogosult arra, hogy a Társaságtól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:

          1. az adatkezelés céljai;

          2. az érintett személyes adatok kategóriái;

          3. azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat a Társaság közölte vagy közölni fogja

          4. adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama

          5. az érintett azon joga, hogy kérelmezheti a Társaságtól a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, egyes jogalapokhoz kötött adatkezelés esetén ezen adatok törlését vagy kezelésének korlátozását, és egyes jogalapokhoz kötött adatkezelés esetén tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;

          6. a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;

          7. ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;

          8. az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.


        3. A Társaság az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja.


        4. Az érintett által kért további másolatokért a Társaság az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel, melynek mértékét a Társaság árszabási szabályzata, egyéb szabályzata, vagy egyéb dokumentum tartalmazza.


      6. Helyesbítéshez való jog


        1. A helyesbítéshez való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti az érintettet.


        2. A Társaság, az érintett erre irányuló kérelme esetén indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti az érintettre vonatkozóan pontatlanul kezelt személyes adatokat. Az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.


      7. ​Törléshez (elfeledtetéshez) való jog


        1. A törléshez (elfeledtetéshez) való jog nem illeti meg az érintettet automatikusan, minden jogalaphoz kapcsolódó adatkezelés vonatkozásában.


        2. A Társaság indokolatlan késedelem nélkül törli az érintettre vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:


          1. a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;

          2. az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását

            (hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén), és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;

          3. az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre a 17.és 18. pontok szerint alkalmazott adatkezelés

            jogalapok esetében (közhatalmi jogosítványon alapuló vagy jogos érdeken alapuló adatkezelés)

          4. a személyes adatok jogellenesen kerültek kezelésre;

          5. a személyes adatokat a Társaságra alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;


        3. Az érintett törlési kérelmének a Társaság nem tesz eleget, amennyiben az adatkezelés szükséges a személyes adatok kezelését előíró, a Társaságra alkalmazandó jogszabályi kötelezettség teljesítéséhez.


        4. Amennyiben a Társasághoz törlési kérelem érkezik, a Társaság első lépésként megvizsgálja, hogy a törlési kérelem valóban a jogosulttól származik-e. Ennek érdekében a Társaság elkérheti az érintett és a közöttet fennálló szerződés azonosítására szolgáló adatokat (például szerződésszám, szerződés kelte).


        5. Amennyiben a Társaságnak eleget kell tennie a törlési kérelemnek, úgy köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a személyes adat az összes adatbázisból törlésre kerüljön.


        6. A Társaság a törlésről jegyzkönyvet vesz fel annak érdekében, hogy a törlés megtörténtét igazolni tudja. A jegyzőkönyvet a Társaság képviselője vagy az a személy(ek) írja(ák) alá, aki(k)nek erre a munkaköri leírása nyomán jogosultsága van. A törlési jegyzőkönyv tartalmazza:


          1. az érintett nevét

          2. a törölt személyes adattípust

          3. a törlés időpontját.


            A Társaság tájékoztatja a törlési kötelezettségről mindazokat, akik számára a személyes adat továbbításra került.


      8. Adatkezelés korlátozásához való jog


        1. A korlátozáshoz való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti az érintettet.


        2. A Társaság az érintett kérésére korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:


          1. az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy a Társaság ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;

          2. az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;

          3. a Társaságnak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy

        3. Ha az adatkezelés az előző pont alapján korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Európai Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.


        4. A Társaság tájékoztatja a kötelezettségről mindazokat, akik számára a személyes adat továbbításra került.


      9. Tiltakozáshoz való jog


        1. A tiltakozás joga az érintettet a közhatalmi jogosítványon alapuló vagy jogos érdeken alapuló adatkezelés adatkezelési jogalapok esetében illeti meg.


        2. A Társaság az érintett tiltakozás iránti kérelme esetén a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.


        3. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen.


        4. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.


      10. Adathordozhatósághoz való jog


        1. Az adathordozhatósághoz való jog a hozzájáruláson vagy a szerződésen alapuló adatzekelés jogalap esetében illeti meg az érintettet, ha az adatkezelés automatizált módon történik.


        2. A Társaság biztosítja, hogy az érintettre vonatkozó és általa a Társaság számára rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá, hogy ezeket az adatokat az érintett egy másik adatkezelőnek továbbítsa.


  5. ADATKEZELÉSI TEVÉKENYSÉG NYILVÁNTARTÁSA


    1. Az adatkezelési tevékenységek nyilvántartását a Társaság az elszámoltathatóság elvéből következően annak érdekében végzi, hogy az GDPR-nak való megfelelést nyomon tudja követni, és igazolni tudja.


    2. A Társaság a felelősségébe tartozóan végzett adatkezelési tevékenységek nyilvántartást vezet.


    3. A nyilvántartásokat a Társaság írásban vezeti, papír alapon vagy elektronikus formátumban

  6. ADATBIZTONSÁGI RENDELKEZÉS


    1. A Társaság a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja. Az előzőek értelmében a Társaság köteles garantálni az általa kezelt adatok bizalmasságát, sérthetetlenségét és rendelkezésre állását.


    2. A megfelelő szintű adatbiztonsági intézkedések meghatározása érdekében a Társaság a kezelésében lévő minden egyes adatállományt a védelmi igény szempontjából értékel, és biztonsági fokozatba sorol.


    3. Az adatkezelés biztonsága megvalósítása érdekében a Társaság fizikai (pl.: beléptető rendszer alkalmazása, jogosulatlan hozzáférés fizikai biztosítása), logikai (pl.: jogosultsági szintek alkalmazása, jelszóvédelem) és adminisztratív (pl.: logolás, naplózás) kontrollokat alkalmazhat külön-külön vagy együttesen.


  7. ADATVÉDELMI INCIDENSKEZELÉS


    1. Az adatvédelmi incidens megfelelő és kellő idejű intézkedés hiányában fizikai, vagyoni vagy nem vagyoni károkat okozhat a természetes személyeknek, többek között a személyes adataik feletti rendelkezés elvesztését vagy a jogaik korlátozását, a hátrányos megkülönböztetést, a személyazonosság-lopást vagy a személyazonossággal való visszaélést, a pénzügyi veszteséget, a jó hírnév sérelmét, a szakmai titoktartási kötelezettség által védett személyes adatok bizalmas jellegének sérülését, illetve a szóban forgó természetes személyeket sújtó egyéb jelentős gazdasági vagy szociális hátrányt.


    2. Az adatvédelmi incidenst a Társaság indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti a hatóságnak.


    3. Az adatvédelmi incidenst nem kell a hatóságnak bejelenteni, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.


    4. Amennyiben a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.


    5. Amennyiben az adatvédelmi incidens hatóság számára történő bejelentése szükséges, úgy a bejelentésben:


      1. ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetőleges számát;

      2. közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;

      3. ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;

      4. ismertetni kell a Társaság által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.


    6. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, a Társaság indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről. A tájékoztatásban az érintettel világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell:


      1. az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;

      2. ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;

      3. ismertetni kell a Társaság által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.


    7. Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:


      1. a Társaság megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;

      2. a Társaság az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, a magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;

      3. a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.


    8. Amennyiben a Társaság adatfeldolgozási tevékenységet is végez, úgy a nála bekövetkezett adatvédelmi incidensről haladéktalanul tájékoztatja az adatkezelőt, akinek a számára az adatfeldolgozási tevékenységet végzi.


    9. Amennyiben a Társaság adatfeldolgozót alkalmaz, úgy az adatfeldolgozó szerződésben ki kell kötni, hogy az adatfeldolgozó köteles a nála bekövetkezett adatvédelmi incidenst haladéktalanul bejelenteni a Társaságnak.


  8. ADATVAGYON LELTÁR


    1. A Társaság a tevékenysége körében végzett adatkezelésre vonatkozó, a GDPR és a jogszabályok által előírt kötelezettségeknek megfelelő technikai és szervezési intézkedések megalkotása céljából adatvagyon leltárt készít. Az adatvagyon leltár tartalmazza a Társaság által kezelt összes adatkört.

    2. A Társaság adatkezelési tevékenységével összefüggésben az adatvagyon leltárban meghatározásra kerülnek az alábbiak:


      1. az érintett

      2. az adatkezelés megnevezése és célja

      3. a kezelt adatok köre

      4. esetlegesen kezelt különleges adatok köre

      5. az adatkezelés jogalapja

      6. az adatkezelés időtartama

      7. kik férhetnek hozzá a személyes adatokhoz a vállalkozás szervezetén belül

      8. ki számára kerülhet az adat továbbításra

      9. alkalmaz-e a vállalkozás adatfeldolgozót, ha igen kit, milyen célra és milyen személyes adatokhoz férhet hozzá és mennyi ideig tárolhatja a személyes adatokat


  9. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


    1. A Társaság fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Adatkezelési Szabályzatot – a hatályos jogszabályok módosítására is tekintettel - egyoldalú döntésével bármikor módosítsa.


    2. A Társaság online felületet üzemeltet, így az azon közölt információkat rendszeresen ellenőrzi, és minden megtesz annak érdekében, hogy az információk frissek és valódiak legyenek. Ennek ellenére előfordulhat, hogy olyan információt talál az online felületen, amelyek már nem aktuálisak. A Társaság az ilyen információkért anyagi felelősséget nem vállal.


    3. Az online felület látogatói a Társaság online felületéről más, nem a Társaság által üzemeltett honlapokra történő eljutása esetén az ott közölt adatok helyességéért, a weblapok tartalmáért, illetve ezeken az oldalakon megadott adatok biztonságáért a Társaság felelősséget nem vállal. Ezért ezen weblapok használata esetén kérjük győződjön meg az adott cég, honlapkezelő adatvédelmi irányelveiről.


    4. Az Infotv. 21. szakaszában meghatározott esetekben a Felhasználó tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen. A Felhasználó jogainak a megsértése esetén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36-1+391-1400; telefax: +36-1-391-1410; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu) vizsgálatát kezdeményezheti vagy bírósági eljárást indíthat. Az adatkezeléssel kapcsolatos részletes jogokat és jogorvoslati lehetőségeket részletesen az Infotv. rendelkezései tartalmazzák.


    5. Jelen szabályzat 2021. augusztus 1. napján lép hatályba és visszavonásig érvényes.


Kelt: Budapest, 2021. augusztus 1.

Beszélgessünk!







hello@doqu.hu
06 30 493 3627
7Hills IT Kft.